In Belgia nu am ajuns pana acum. Lumea prin ochii mei nu a cuprins-o inca. Asa incat atunci cand Anda a trimis fotografia sa la concursul cu tema „Castele si cetati” am zis, ok este probabil asa cum zice ea, in imagine e Castelul din Antwerp cu statuia lui Gulliver.

Astazi insa mi-am facut temele: castelul din spate este fortareata Het Steen din Antwerp, construita in timpul incursiunilor vikingilor pe continent, pentru a-i apara pe locuitori de incornoratii ce veneau din nord cu vasele, Antwerp fiind si port. Numele de Het Steen (castelul din piatra) si l-a capatat in 1520 cand fortareata a fost refacuta. Ce e interesant e ca desi a fost construit pentru apararea de vikingi, la intrare e reprezentat Semini, zeul scandinav al tineretii si fertilitatii. Nu, nu e baiatul acesta mare din imagine, acesta este Lange Wapper, omul gigant care a trait in preajma orasului in timpuri medievale si care obisnuia sa terorizeze locuitorii orasului. Nu este deci Gulliver ci o „personalitate” locala.

Het Steen, Antwerp, Belgia

Lange Wapper da, Gulliver ba

